maandag 31 januari 2011

AGRICULTURAL COMPENDIUM



Ergens in de jaren tachtig werd er een nieuwe uitgave voorbereid van Agricultural Compendium: For Rural Development in the Tropics and Subtropics.
Een standaard referentiewerk voor ontwikkelingswerkers in de tropen, uitgegeven door Elsevier Science.
Omslagen voor dit soort uitgaves waren nogal behoudend, ik werd benaderd door de uitgever om het omslag te verzorgen en het leek mij een aardig idee om dat eens anders aan te pakken.
Ik benaderde Elly Hees voor een paar schetsen die ik voor het omslag en promotiemateriaal kon gebruiken.
Uiteindelijk werden deze drie fraaie tekeningen aangeleverd.
Ik zie nog de gezichten van mijn opdrachtgevers toen ik hiermee aankwam.
Ze hadden geen idee wat ze ermee aanmoesten.
Maanden hoorde ik er niets van, daarna kreeg ik de vraag of ik een korenaar en een wereldbol, geschikt voor stempeldruk kon aanleveren. Uit het gewenste formaat leidde ik af dat het waarschijnlijk om het Compendium ging, en ja hoor, na verloop van tijd ontving ik het boek, met op het omslag een gouden korenaar en een wereldbol.

Gelukkig had ik de tekeningen nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten